Emelie Johansson

Följ drömmen, gå mot strömmen!

Motionera pojkvännen

Kategori: Allmänt

I helgen hände något som inte händer allt för ofta. Min sambo följde med mig till stallet och följde med på en uteritt. Dock inte till häst utan på marken. Jag Bono och sambon satte iväg på en runda på knappt 9 km. Vi snittade in på 10,6km/h vilket jag är riktigt nöjd med. Det märks att Bono inte är i den formen han var innan vintern och allt krångel med skador och transporten och han var ganska så flåsig när vi kom hem.

I dag riktade jag mitt fokus mot Ohly och vi begav oss i töm till padocken för lite tömkärning, Ohly skötte sig bra men han lite svårt att finna balansen själv och vinglar en hel del.

Nu är det bara några dagar kvar till Fjordhäst SM, och jag hoppas på en fin helg med BRA väder i Västervik.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: