Emelie Johansson

Följ drömmen, gå mot strömmen!

Träningarna

Kategori: Träning

Dressyrträningen för Monica i tisdags gick hyfsat bra, Bono hade träningsverk sedan passet dagen innan då han jobbade som en gud. Vi tränade på att få Bono att spåra ordentligt vilket han skötte bra, han är duktig på att rakrikta sig och spåra fint dock blir han stark då, därför tränade vi på att ha honom rakriktad men ställd i nacken, något som Bono tyckte var jätte jobbigt. Vi fokuserade på en hjälp i taget samt renodlig av dessa. Överlag tyckte Monica att Bono hägnde ihop med i kroppen och hade utvecklat sina gångarter sedan hon såg honom sist. Hon anmärkte också att han hade tappat muskelmassa och blivit tjock, något som har varit relaterade till vinterns problem då han först sträckte ryggen, sedan skadade sig i korset när han fastnade i transporten och sedan fick problem med luftvägarna.

I onsdags tränade jag hoppning för Therese och träningens fokus var banhoppning, vi hoppade en bana flera gånger på olika höjd, huvudfokus för träningen var att rida nogrant även om det är lågt. I slutet av träningen hoppade vi en mer tävlingsmässig höjd. Jag tror jag och Ohly hoppade ca 90 cm. jag är super nöjd med träningen, Ohly var förvisso trött och oliksidig men han gjorde ändå sitt bästa med vad han hade. Han har börjat få en bjudning som är till att duga vilket jag tycker är kul. han rusar inte utan det mer känns att han tar tag i hindret.
På filmen hoppar vi banan på en lägre höjd, han river i kombinationen men jag tycker ändå han gör det bra eftersom han bara hoppat kombination kanske 3-4 gånger innan.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: