Emelie Johansson

Följ drömmen, gå mot strömmen!

Latmask!

Kategori: Träning

I dag på dressyrträningen var Bono en riktig latmask, det i samband med att jag själv var trött och hade lite svårt för koordinationen gjorde att det dröjde enda till slutet av ridpasset innan jag fick någon bra känsla.

Bono fck galoppera större delen av passet och var riktigt trött när vi väl skrittade hemmåt. Bono vill inte alls ställa och forma sig i innersidan i galoppen, han är även väldigt stark så att få honom riktigt loss är svårt. Han går riktigt bra i galoppen om han får vara rak, men han måste ju jobba lite ibland också. Så efter mycket beslutsamhet så gick han riktigt trevligt i galoppen.

Anledningen bakom hans allmänna lathet tror jag kan bero på at jag red ut honom på kandaret i går vilket tvingade honom att jobba under sig i form i 1,5 h vilket han inte är van vid. Så jag tror han hade en rejäl dos av träningsverk.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: