Emelie Johansson

Följ drömmen, gå mot strömmen!

Hästens utbildning

Kategori: Allmänt

Att prata och diskutera hästens utbildning med andra hästmänniskor i min närhet är för mig ej självklarhet, jag vill att folk säger till mig vad jag kan göra bättre så att jag och min häst kan utvecklas och lära oss av andras erfarenheter istället för att göra egna misstag.

I hästvärlden känns det nästan som en synd dock att tala om för vissa individer vad man tycker de kan göra bättre eller vad man har åsikter om. Självklart skall man inte klaga och gnälla och lägga fram saker trevligt i en diskussion, men för många kan kritik kring ridning och hästhållning likställas med att tala om för föräldrar att de gör fel med sina barn.

Varför är det så i hästvärlden? Tänk vad mycket erfarenhet som finns där ute! Erfarenhet som man kan ta del av utan att ha gjort misstaget, bravaden eller framsteget själv.

Hästens utbildning är något som är extremt viktigt att lyfta till diskussion!

Bilden är den första som togs på mig och Bono när han kom hem till oss.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: