Emelie Johansson

Följ drömmen, gå mot strömmen!

Den senaste tiden

Kategori: Allmänt

 
Förväntansfull häst
Nu har jag varit sjukt slarvig med att blogga och skall jag vara helt ärlig så funderade jag på att skita i det ett tag eftersom det inte känns som min grej riktigt. Mitt hästeri kanske inte är tillräckligt intressant att berätta om? Jag har under juni inte hunnit häst-nörda mig riktigt så mycket som jag hade velat men nu denna månaden har entusiasmen ökat och tiden räcker hyffsat bra. Även om  det enda jag gör ärt att jobba, äta, rida, sova så trivs jag med detta.
 
 
Världens bästa utsikt
I dressyren går det framåt med Bono, han går nu relativt stadigt på vanligt bett samt att galoppen börjar släppa, han  har ju haft svårt för att komma in under sig och haft en ovilja att jobba med inner bakben i galoppen vilket är en förutsättning för att han skall komma i form och runda sig. Har den senaste tiden tränat på att få honom lösgjord i innersidan och fokuserat på en sak i taget. Denna ridningen har gett resultat. Dagsformen varierar mycket men det känns som att det är på väg åt rätt håll. Han har fått en annan kvalité på sina gångarter även om det fortfarande är långt kvar så känns det endå bra.
Beträffande lastningen så har vi fortfarande inte lämnat gårdsplanen men har nu kommit så långt så att han står relativt lungt i transporten när vi bankar i väggar och lever rövare. Nästa steg blir att stänga in honom och invänta lugn. Antingen lugnar han sig eller så gör han sönder allt. Därför gäller det att skynda långsamt. Vilket är riktigt drygt. Jag vill ju tävla NU!
 
Har kommit igång med distansträningen med Bono och han känns riktigt på G, det är dock en bit kvar innan han kan gå 5 mil igen. Min målsättning nu är att han skall vara färdig för 5 mil i vår och då förhoppningsvis kunna gå att transportera också.
Tidigare i dag innan vi stack iväg på en 7 km runda.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: