Emelie Johansson

Följ drömmen, gå mot strömmen!

Tankar kring 2012

Kategori: Allmänt

Hej hopp och Gott nytt år till alla! Gårdagen spenderades för mimn del tillsamans med glada och goa vänner. Först var vi ett gäng som åt tre rätters hos oss (muns) och sedan innan 12 slaget gick vi till en kompis som hade fest. Kl 12 var vi ute och sköt smällare och fyverkerier, skålade i champanje och hade ett allmänt kramkalas. Trevligt!

Tänkte att jag skulle dela med mig kring lite tankar och mål som jag har med mitt hästeri under 2012. För det första skall jag försöka få upp en större struktur i min träning, jag har en tendens att bara rida runt och inte riktigt planera mitt träningspass. Utöver detta vill jag få bättre rutin på att träna själv. Vi har ju en träningscyckel, så varför inte använda den en stund om dagen?

Rent tävlingsmässigt skall jag försöka kvala Ohly till Fjordhäst SM i hoppning, nu den 7/1 skall jag debutera 90 cm på honom och hoppas det skall gå bra. Med Bono vill jag rida Folksam cup i distansritt (40-50 km CR) i 3 omgångar, den sista omgången går dock så långt bort så antagligen blir det bara två omgångar för min del. Dessutom skall jag starta tävlingsklass 50 km på honom, så får vi se hur det går. Utöver det har jag en avlägsen dröm om att starta en medelsvår dressyr på honom, men vägen dit är lång. Hade vi nått dit i slutet av året hade jag varit överlycklig.

Stora drömmen under 2012 är att Varaortens RF får en ny anläggning så att jag har något att slösa bort min tid på.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: