Emelie Johansson

Följ drömmen, gå mot strömmen!

Monty Roberts

Kategori: Allmänt

När jag var liten fick jag en film som heter min vän hästen i julklapp där detta klippet var med. Sedan dess har denna filmsnutt ettsat sig fast i mitt minne och har influerat min häsgthantering, dock har jag aldrig vetet vem han är och varför han gör så tills nu. Jag har ju som sagt fått problem med Bono när det kommer till lastningen och kollat upp lite olika sidor tills jag hittade hen här sidan http://www.xn--hstpedagogen-gcb.se/se . Efter att ha läst lite kände jag igen det mesta som stod där kollade på filmer och insåg att det var ju han, han vars metod jag försökt "härma" sedan jag var liten.
Jag tror att denna matoden kan innehålla lösningen till Bonos och mitt problem, nu vill jag att Ann Lindberg certifierad instruktör i metoden kan komma upp och hjälpa mig. Det har dock ett pris, 2000:- för lastträningshjälp pluss resersättning från skåne.
Jag tänker i alla fall bygga en rundkorall hemma när det blir lite bättre väder så jag kan träna ordentligt med Bono. Någon som har erfaremhet av detta? Hur stor skall den vara?
Jag har tränat lite från marken med Bono utan transport, vilket har gått ganska så bra, men jag kan ju inte släppa honom lös utan måste ha långt grimskaft vilket inte är så bra. Hade heldre kunat jobba honom lös.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: