Emelie Johansson

Följ drömmen, gå mot strömmen!

Mitt häst år 2011

Kategori: Allmänt

2011 har varit ett helt okey år. Rent ridmässigt känner jag att jag har utvecklats till e bättre ryttare i samtliga grenar som jag tävlar och tränar. I och med att jag har köpt en pulsmätare tycker jag att jag har lärt känna min häst bättre när jag rider, specellt i högre tempo och längre sträckor. Under året knäckte vi även idén att rida Bono mycket med kandar för att kan skall komma loss ordentligt vilket har gett goda resultat, speciellt för hans galopp som har blivit starkare och rundare. Jag har även provat på ett flertal tränare som har gjort att jag har blivit mer medveten om min egen ridning.

Under sommaran var vi på en 2 dagars kurs jag och min mor, och vi åkte även till Örebro där mamma tävlade i dressyrklassen på Fjordhäst SM. Det gick hyffsat, Ohly var dock lite matt inne på banan och fick inte de poängen som han kan få.



Tävlingar har det dock inte blivit så många, jag har ridit 3 distansritter en på 2mil en på 3 mil och en på 5 mil vilka samtliga har gått bra och jag har varit nöjd med vår insatts. På Bono har jag ridit en dressyrtäving på lokal nivå som gick sådär. På Ohly har jag debuterat i hoppning på lokal nivå, något jag verkligen har saknat är att tävla i hoppning och nu har vi ridit 2 lokala 80 cm rundor och det har gått ganska så bra, något pet / stopp men annars ett bra flyt.

Tränare som jag ridit för: Therese Häggsjö, Carina Sjögren, Monica Björkdahl, Rebecka Tell


Jag och Ohly över första språnget på lokaltävling. Även sista lokala tävlingen på Klövagården som jag red.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: