Emelie Johansson

Följ drömmen, gå mot strömmen!

Hästabstinens

Kategori: Allmänt

Har inte hunnit rid så mycket över helgerna och nu börjar jag verkligen bli träningssugen. I morgon skall jag åka och hoppträna Ohly för Therese, men jag vill verkligen komma igång med Bono. Jag har under vintern fått massa nya idéer om olika träningsupplägg för distansen och jag är dessutom riktigt pepp på att komma igång med dressyrträningarna framöver.
Jag tycker att det är riktigt synd att distansritt inte är en SM gren för fjordhästarna, jag förstår detta då grenen är ganska liten innom rasen, men jag hoppas verkligen att det kommer fler ekipage innom distansritten så man så småningom kan skicka en motion till Svenska Fjordhästföreningen. Det är egentligen massor jag saknar på SM som till exempel klasser för ryttare med funktionsnedsättning. Men eftersom att arrangörerna offta är oerfarna och tycler att 200-300 starter på en helg är mycket och det redan är många grenar att hålla reda på så förstår jag.
men är i alla fall jätte pepp och länktar till sommaren. Slänger in lite sommarbilder :)
Från höger: Ann - Fjodor (e:Fröjd 180 ue: Brass 130), Emelie - Bono (e:Enar 135 ue: Kasper 47)

Kommentarer


Kommentera inlägget här: