Emelie Johansson

Följ drömmen, gå mot strömmen!

Gårdagen

Kategori: Allmänt

I går var jag hemma och red två hästar. Med Bono var jag ute på en uteritt. 8km blev det i ca 8-9 km i timman, lagom efter vilan. Mamma hakade på med Fjodor som var helt slut efter rundan. Bono var pigg (läs het) och glad men gick endå bra, tillslut hittade han sitt tempo men med Emil som blåste ordentligt var han lite extra tittig och låg lite högre i puls än vad han brukar göra. Han pulsade ner snabbt i alla fall. Han gick i en bra form med långa stora steg och höjde ryggen det var en riktig fröjd att sitta på.

På kvällen tig jag med Ohly och åkte till herrljunga för årets första hoppträning. Det gick helt ok, dock var Ohly lite bekväm av sig han kröp gärna inpå och ville att jag skulle bära honom. Vi hoppade en mindre vana på 90 cm och det kändes som pice of cake. Det bådar gott inför helgen. Jag frågade Therese hur långt han kan gå och (det är ju svårt att säga) men 110 går han nog sa hon. Hade varit roligt om han kan gå lite högre klasser senare i livet.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: