Emelie Johansson

Följ drömmen, gå mot strömmen!

Efter regn kommer mer regn

Kategori: Träning

Nu börjar allt kännas lite hopplöst, i dag lasttränade jag och mamma Bono nu när han är frisk och igångsatt efter vintervilan. Pappa har ju vgarit snäll och lagat transporten. Bono gick rakt på och stod ganska så snällt i transporten, i början när vi precis hade stägnt så kastade han sig lite men sadn stod han ganska så lugnt och åt sitt kraftfoder. När vi skulle lasta av så hinner mamma inte ta bort bakbommen utan Bono knäar i bak, kastar sig bakåt och får rumpan under bakbomen. Han lyster upp hela inredningen och sparkar och brötar runt i vild panik. Jag vet inte hur jag gjorde det men jag lyckades få honom att sluta. Jag är lugn i sådana situationer, och säger inte mer än lugn och förösker få kontakt med honom. Tillslut tittade han på mig och stod sedan stilla medans mamma hämtade en hammare för att slå upp sprintarna till bakbommarna (som bono hade böjd) så att han kunde backa ur. Väl inne i stallet upptäcker vi att han har skadat sig igen. Han har jätte ont i korset och är svullen och öm. Jag pratade med jourhavande veterinär i Vara och han trodde att Bono skadat mjukdelarna och ordinerade promenad och att stå inne i någon dag. Om det blir värre skall vi ringa.
Bono i transport på tävling i sommras, jag måste måminna mig om att vi har tränat bort hans problem tidigare och det skall gå ingen.
Jag är så trött på detta nu, jag vill verkligen att han går att lasta innan april då distanssesongen sätter igång. Men nu får det väl ta tid och jag sikter på att han gårt att köra till hösten, jag skall helt börja om från början med honom. Jag kan ju fortfarande träna honom hemma, men först får vi avvakta och se hur skadan läker, men antagligen är det ingen fara. Får se om jag kan hitta nå¨gon häst att låna för träning och dylikt, eller om jag tränar Fjodor och Ohly mera. Allt jag vill är att mitt hjärta skall bli bra i både kropp och sinne.

Kommentarer

  • Madde säger:

    Fy va tråkigt att det trasslar med lastningen! Det är ju en väldigt stor detalj för att man ska kunna komma iväg och träna och tävla :(

    2012-01-09 | 09:41:01
    Bloggadress: http://madduskan.blogg.se/
  • Magda säger:

    Vilken skit! Hoppas verkligen att han inte är mycket skadad. Jag måste själv ta tag i detta med lastning med Kavat. Men nu hoppas jag på kryckor efter en rejäl avrammling i torsdags, dock inte på Kavat. Höft rygg och bäcken har fått sig en törn. BLÄ!

    Hoppas åter igen verkligen att Bono kryar på sig fort!

    2012-01-09 | 12:24:40

Kommentera inlägget här: