Emelie Johansson

Följ drömmen, gå mot strömmen!

Planerade träningar

Kategori: Träning

Nästa vecka blir en riktig träningsfest!

Måndag: Dressyrträning för Rebecka Tell, Rebecka brukar fokusera sig på ryttarens koordination och kluriga styrketräningar för hästar med ovanliga övergångar för att förstärka ryttarens kordination. En typ av träning som verkligen hjälper en att öva upp finkänsligheten. Jag skall nig rida på kandar då för att få Bono koncentrerad i alla gångarterna.

Tisdag: Dressyrträning för Monica Björkdahl, Monica brukar fokusera på tempoväxlingar och ryttarens sits, med en korrekt sits kommer man långt! Det var längesedan jag red för Monica nu men under hösten var vi 3 träningar inplanerade för henne.

Onsdag: Hoppträning för Therese Häggsjö. denna gången hoppas jag att få samma känsla som jag hade i torsdags när jag tränade för henne. Förhoppningsvis är Ohly inte för trött efter alla dressyrträningarna. Annars får vi ta det för vad det är. Ohly gillar hoppningen och brukar ställa upp när det skall skuttas på Thereses inbjudande stora utebana.

Slänger in en av mina favoritbilder på mig och Bono, det är från en hopptävling 2008. Dena banan kom vi runt och han var fantastiskt fin! Bästa hopptävlingen någonsin. Denna period fungerade allt, men det gick i kras 3 veckor senare då jag flög av i samma hinder 2 gånger på en tävling och Bono har aldrig slappnat av på en tävlingsbana efter det. Tyvärr så är det inta bara mitt huvud det sätter sig i, utan Bono blir helt förstörd om man åker av. Man "anfaller" ju honom då. Stackars. Men hindret är 80-90 cm högt. Det synns ju att han kan hoppa. Tyvärr har han inte huvudet för det.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: