Emelie Johansson

Följ drömmen, gå mot strömmen!

Pay´n X

Kategori: Träning

I dag har jag och Ohly varit hos Therese Häggsjö och hoppat terräng. Det var en pay and cross, där man betalar och hoppar en bana. Likt en vanlig pay and jump.

Ohly var verkligen super fin, vi red 70 cm och vi tog oss över alla hinder. Banan bestod av 12 hinder varav de flesta placerade i Thereses gigantiska padock. Det enda som var lite så där var på det sjunde hindret en trakhenergrav med liten stock över som låg så man skulle hoppa ut från paddocken, Ohly tvekade in och stannade till och tog sig IGENOM hindret, jepp vi välte det alltihopa. Efter det var han dock superfin. Vi galopperade up i en backa och hoppade en stock, sedan sväng tillbaka och ett räcke i nedförsbacke till en låda. Han var så fin där, pigg framåt med ändå avvaktande och lyhörd.

Hinder höjden var 70 cm och detta var första gången som han gick en hel terrängbana utan att ha hoppat varje hinder enskilt först. Jag fick en så härlig känsla, han var pigg och framåt men ändå lyhörd och uppmärksam.

Tyvärr så pissregnade det på oss så det finns inga bilder eller film, men Therese hon tyckte allt vi kunde ta 90 cm nästa gång. För hästens del är det inga problem...

Innan vi åkte med Ohly red jag Bono i paddocken här hemma, han gick också grymt bra. Jag verkligen älskar det nya bettet och det verkar han också göra. Han hade ett sånt tryck i steget i dag och wow jag kände mig som värsta os ekipaget... kanske inte såg riktigt så elegant och samlat ut.

Det är så härligt när man kollar på OS får inspiration och verkligen får bra känsla i ridningen också!

4 av 4 toasters på denna dagen :)

Kommentarer


Kommentera inlägget här: