Emelie Johansson

Följ drömmen, gå mot strömmen!

Lite nytt!

Kategori: Allmänt

I dag spanade jag in den nya hööks katalogen som kom i min brevlåda för ett tag sedan. Till min stora lycka såg jag att de hade det bett som jag letat efter i evigheter och beställt flera gånger från en annan ridsportsaffär. Beställningar som ignorerats och när jag väl fick bettet så var det inte i rätt storlek, jag hade bestält 13,5 och fick då 14,0 och beskedet att det ändå inte spelade någon roll. Då blev jag förbannad och ville inte alls ha det. Denna ridsportsaffären profilerar sig som kunnig och välsorterad, men detta var ett skämt och jag tänker aldrig köpa något där igen.

I alla fall så åkte jag till Borås i dag och inhandlade bettet, ett hanging cheek snaffle eller Baucher bett som det också kallas. Senare under dagen så provade jag att rida på bettet vilket fungerade kanon. Bono verkade trivas bra på det och gick till och med i bra stabil form ute på vägen något som han aldrig annars gör frivilligt. Bilden på bettet är hämtad i från hööks hemsida www.hooks.se.

I går var mamma även på Börjes och inhandlade då nya hoppskydd till mig och Ohly. Jag vet att dessa är ett par billiga kopior på ett par betydligt dyrare skydd som heter veredus men jag bryr mig faktiskt inte om det här med märken. Dessa hade en bra passform, är snygga och man köpte fram och bakskydd separat. Något som jag är beroende av då våra hästar har ponny i fram och full i bak. Med hem följde även 4 gummiboots.

Kommentarer

  • Anonym säger:

    Får man tävla dressyr på det bettet?

    Svar: Ja det får man, nytt för i dag.
    Emelie Johansson

    2012-08-05 | 23:20:11

Kommentera inlägget här: