Emelie Johansson

Följ drömmen, gå mot strömmen!

Härliga dag!

Kategori: Allmänt

I dag styrde jag åtirigen kosan mot stallet, ja vad skall man annars göra när man har ett så icke hästnördigt liv? Jag och mamma red ut på våra pållar och dagens destination var rakbanan hos en travtränare/hovslagare som bor några kilometer bort. Rakbanan är himmla fin med lagom mjukt stabilt underlag. Där kan man verkligen låta hästarna sträcka ut utan att vara orolig för dåligt underlag. 
 
På vägen dit mötte vi J en kompis genom VoRF som jobbat i tyskland hos någon riktig höjdare innom hästvärlden. Vi stannade och pratade med henne i kanske en halvtimma så vi blev lite sena. Detta resulterade i utebliven lastträning. Buu.. måste verkligen ta tag i det ordentligt igen. I alla fall var det trevligt att träffa henne, det är en go och glad tjej som man saknar att springa in i dagligen. 
Jag och Bono på distanstävling förra året. Detta saknar jag!
 
När vi väl satta fart igen mötte vi en unghäst bland träden, en riktigt fin spänstig en. Den var bara 3 och tyckte att våra gula hästar var jätte läskiga. Efter en stund kom hon i kapp oss igen och slog följe med oss då hennes häst var ganska nervig så aggerade vi draghjälp. Väl vid rakbanan släppte vi på hästarna ordentligt. Det märks på Bono att han gillar att springa FORT! Spettsade öron i full kareta. Trotts detta är han väldigt välbalanserad i galoppen i högt tempo till skildnad från Ohly som behöver mycket hjälp av sin ryttare för att inte hamna för mycket på bogarna. 
 
Jag har även bokat in de första häst eventen för höstterminen, nu på tisdag blir det en pay and cross i Herrljunga med Ohly. 70 cm. Det skall bli kul, det är första gången på denna terrängbanan. den 26:e skall vi även åka till Gråbo och rida den giantiska höjden av 85 cm.
 
På kvällen åt jag och mamma god mat - kycklingspett med potatissallad och vitlöksbröd och efter det lekte vi maskerad, eller ah mamma skall på 50-tals fest i september med pappa och då var vi ju tugna att pyssla ihop en outfit ur min och hennes gaderob. Bild kommer på detta i september.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: