Emelie Johansson

Följ drömmen, gå mot strömmen!

Godis förbud

Kategori: Allmänt

Eftersom att jag är en så sjuktligt socker beroende person har jag nu gett mig själv godis och coca cola förbud i ett halvår. Fram till min 24-årsdag. Jag tror detta kan vara bra för att få koll på mina matvanor, jag har en tendens att äta onyttigt, bli trött och gå fram till affären och köpa en cola för jag är så trött. Eftersom jag då är så trött blir det INGET av med något utan jag intar soffpotatis läget. 
 
För att sporra mig själv får jag köpa mig något riktigt fint i födelsedags present till mig sälv. Jag funderar på följande: 
 
Animo Larissa (begagnad i så fall för 3-4 tusen är fortfarande för mycket för en kavaj) eller annan i liknande gärna något mörkare färg. Men åh vad jag suktar efter en verkligen knallblå kavaj jag tycker det är snyggt och behöver nödvändigt inta matchas med hjälm i samma färg som man kanske vill med en marinblå.Bildkälla
 
Charles Owen Hampton, en riktigt snygg hjälm utan den där John Withaker svampen i bak på nackkotan. Jag skulle vilja ha en snygg tävlingshjälm som enbart används när man skall vara extra snygg. Har länge använt de vanliga eurolithe hjälmarna, men jag börjar ledsna på dem om jag skall vara ärlig. Till vardags har jag en Jofa ventilationshjälm, en hjälm som enbart duger till distansritt och möjligen fälttävlans terrängmoment innom tävling Bildkälla
 
Funderar även på att unna mig själv en snygg tatuering så vi får väl se hur det blir.
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: