Emelie Johansson

Följ drömmen, gå mot strömmen!

Gårdagen

Kategori: Träning

Gårdagen var underbar, för det första så var min föreläsning kl 8 på morognen flyttad till näste vecka så jag tog en gottig  sovmorgon för att sedan laga lite lunch och bege mig till stallet. Först red jag Bono som hade regelt med träningsverk efter Söndagens pass. Han gick fint men var matt i vänstervarv och prottesterade när det blev jobbigt. Jag red mycket sidvärtes för att mjuka upp honom. Han tyckte detta var himmla besvärligt men överlag är jag riktigt nöjd.
Dagens höjdpunkt var ju givetvis årets första terrängträning med Ohly, det skall tilläggas att Ohly aldrigt tränat terränghoppning "på riktigt" och att jag inte gjort detta på två år. Det var fantastiskt kul och jag tror Ohly är lite av en naturbegåvning, nu hoppade vi inte så läskiga saker det otäckaste var nog en björk med ensilagebalar som infångare, vatten och ett öppet dike men Ohly mangade inte på något, jag tror de högsta vi hoppade låg någonstans strax över 80 cm. Han gick bra och jämt dessutom var det första gången han bockde under ryttare då han riktigt brallade stundtals för att det var så roligt.

Kommentarer

  • Jeanette säger:

    Vad roligt med vattenhinder! :D

    Svar: Jätte kul :)
    Emelie Johansson

    2012-07-18 | 01:44:46
    Bloggadress: http://jeeanette.blogg.se
  • Jeanette säger:

    Vad roligt med vattenhinder! :D

    2012-07-18 | 01:44:47
    Bloggadress: http://jeeanette.blogg.se

Kommentera inlägget här: