Emelie Johansson

Följ drömmen, gå mot strömmen!

Martini

Kategori: Allmänt

I dag har jag ridit dressyr på en brun liten ponny. Martini är en av ridskolans sista hästar som inte är sålda. Hon har varit skadad men är nu i gång och skall ridas ordentligt innan hon skall tillbaka in på kilinik för återbesök. Antingen blir hon friskförklarad eller triangelmärk. Det är därför hon måste gå, för att se om hon klarar av påfrestningen.

Martini är en trevlig häst som för tillfället är stel som en pinne. Hon är snäll och vill vara duktig men när det blir jobbigt slår hon i från men gär absolut inget dumt. Hon är lite feg men det händer inget. Hon påminner mig mycket om min ponny Dolita som jag hade, hon är tillochmed snarlik att rida, dock har Martini inte mycket steg att tala om.

Efter ett tag fick jag loss henne och jag red henne lång och låg och steget som tidigare varit mycket knackligt blev regelbundet och avslappnat. Vi gjorfde lite bogen in, tagen bakdel och skängelvinkingar för att stärka henne och hon svarade bra. Speciellt när hon fick beröm. Duktiga lilla ponny plutt.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: