Emelie Johansson

Följ drömmen, gå mot strömmen!

Måndag

Kategori: Allmänt

I dag klippte jag en Bono i stallet. Kan väl säga som så att blöt päls och klippmaskin inte kommer överens. Det regnade i dag och därför var Bono blöt och grusig. Trotts timmar i stallet och froteande blev han inte riktigt torr, men det fick gå endå. Det sista fick jag hjälp av mamma som är mycket skickligare med saxen än jag.
Efter klippingen tömmkörde jag både Bono och Ohly med varierande resultat. Tömmkörning är något som jag tycker är roligt men ligger utaför mitt område av expertis, jag har inte den bästa utrustningen och önskar mig lädertömmar i julklapp då jag upplever mina nuvarande tömmar som lite lätta och svårjobbade. största framteget i dag var att jag fick Bono att galoppera i töm utan att få jätte mycket panik. Dvs, utan att bli släpad 50 meter. Han var riktigt duktig i dag. Ohly å andra sidan har svårt att hitta balansen i sig själv och jobba utan någon som stöttar upp hela tiden.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: