Emelie Johansson

Följ drömmen, gå mot strömmen!

Hopptävling Tämta

Kategori: Tävling

I dag red jag en lokal hopptävling för andra gången med Ohly. Vi åkte till Tämta RK och red en 80 cm clearround. På framridningen var Ohly väligt matt och flack i sina språng, vi rev jätte mycket på framhoppnignen och han kröp väldigt nära inpå hindren. Jag tror han var trött i bakbenen sen i veckan då han faktiskt gått två dressyrträningar. När det var vår tur så jag fokuserade bara på att komma runt banan.¨

Väl inne på banan taggade Ohly till, vi fick ett stopp på första hindet eftersom Ohly bara sprang så var det svårt att få honom att fokusera. Efter stoppet fick vi bra flyt och inga rivningar så runt banan med 4 fel. Något jag är riktigt nöjd med. Det märks att vi båda är ganska rostiga, Ohly är orutinerad och det var flera år sedan jag tränade och tävlade aktivt i hoppnning. Han kom lite nära på några av hindren men kravlade sig över. Kännslan över lag var bra, för en 6 åring som knappt varit ute är det kalas bra. Han tittar inte på något vilket är väldigt skönt. Det känns som att det är en häst att utvecklas på. Ett extra pluss är ju att han tycker att det är super kul att komma in på banan.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: