Emelie Johansson

Följ drömmen, gå mot strömmen!

Hedmans Häst

Kategori: Allmänt

Jag måste lovorda Hedmans Häst i Sollebrun. En liten mysig affär med god service och bra sortiment. Hade jag haft mer pengar hade mycket spenderats där det kan jag lova. Tillskildnad från Skara Hästsport som är den störe märkes butiken i närheten upplever jag inte att Hedmans tar ut ett överpris för sina produkter, Hedmans är duktiga på att prova ut sadlar och man kan komma dit med egen häst för att prova sadlar och även när man skall ändra bom kan man göra detta.

I dag när jag var där höll hon på att plocka in vinetns sortiment, jag hämtade min sadel och han även med en trevlig liten pratstund om allt mellan himmel och jord i hästriket.

Det har kommit nya skydd från TEKNA. Bakbenskydd som är godkännda för unghästar. De var inte alls lika dyra som de andra märkena på hadmans låg dessa på drygt 300:- för ett par. De var snygga tillverkade i TEKNAs syntetsläder. Hade det inte varit så att Ohly får tävla med vanliga bakbensskydd efter årsskiftet så hade ett par sånna fått följa med hem. De finns i svart och brunt och är storlek one size.

Ett bra alternativ till de annars väldigt dyra unghästskydden.

Bildkälla

Kommentarer


Kommentera inlägget här: