Emelie Johansson

Följ drömmen, gå mot strömmen!

Catago Dressage

Kategori: Träning

Har nu provat mina nyinköpa skydd. Catago dressage! Och för alla där ute med fjordhästar som inte hittar skydd men har ledsnat på att linda kan jag verkligen rekomendera Catago dressage storlek cob som passade perfekt på Bonos ben! Han verkade trivas med dem på också, eller han gjorde inget som indikerade att han inte skulle trivas i alla fall.

Jag red Bono i dag för första gången på länge eftersom jag har varit sjuk. Sofia red ut på honom tidigare på dagen och på kvällen red jag dressyr med kandaret. Han var lite stel och markbunden men i övrigt var det helt underbart att vara tillbaka på hästryggen igen. Vi tränade lite öppnor och slutor i trav och galopp samt lite tempoväxlingar. Bono gick fint och var verkligen överambiskös! Sadeln som blivit breddad 1 cm passade jätte bra och kom ner mer i läge nu så det köndes att jag kom åt honom bättre. Bono frustasde så det stod härliga till. Jag älskar den token :)

Kommentarer


Kommentera inlägget här: