Emelie Johansson

Följ drömmen, gå mot strömmen!

Stackars lille gul <3 + Blogg tävling hos Catago

Kategori: Allmänt



Får först be om ursekt för den dåliga aktiviteten som varit här det senaste. Det har varit mycket i skolan och motivationen har inte riktigt funnits där. Det har hänt lite skrämmande saker med mina små gula den senaste veckan.

I onsdags när jag skulle åka till Therese och hoppträna med Ohly var han jätte dålig, han hade ett kolikanfall. När jag tog in honom bara han kolapade i boxen och efter att vi promenerade och han bajsade släpte det ändå inte. Tacka vet jag veterinärerna på Stordjur på Vara Veterinärstation som alltid kan komma ut, det är alltid någon som har jour. I onsdags var det Till Peveq som kom ut och efter 2 regäla sprutor kramplösande ´så var Ohly pigg och glad igen. Detta sved dock i plånboken, att ta ut veterinär när de har jour är inte billigt, men den bästa julklappen är ju ändå en frisk häst.

I går hade vi en stor hästloppis ¨på VoRF och då skulle vi ta med oss Fjodor och Bono, Fjodor skulle gå ponnyledning och jag skulle rida Bono lite. Dock slutade dagen med att bara Fjodor följde med. Varför jo! Jag och mamma skulle mötas på ridskolan och hon skulle ta med sig hästarna. Detta brukar vanligtvis gå bra. Hon lastade på hästarna, de hamnade på omvänd sida. Något som brukar kvitte för de flesta hästar. När de kom till grannen 350 m bort levde Bono jävel i transporetn. Jag fick ett samtal av mamma när jag befann mig ca 15 km hemifrån och jag kan säga efter det gick det inte långsamnt. Bono hade blivit så rädd och stressad så han hade lagt sig ner i transporten och "galopperade". Hur mamma fick ur dem vet jag ej. När jag kom hem lede pappa hem Bono och Fjodor sprang lös och lallade runt i mormors trädgård. Jag tog över och visiterade Bono han var blodog om benen, inget svullen, varm eller öm. Helt oskadd förutom ngn liten skråma. Helt otroligt. Mina favorit transportskydd kan man inte säga det samma om, de är numera förpassade till soptunnan i någonform av textil-färs. Vi lastade på Bono igen på rätt sida, han var så skakig ovh helt genomsvettig, han fick godis på transporten och sedan lastae vi av honom.

Emma och Anna har en tävling på deras blogg.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: