Emelie Johansson

Följ drömmen, gå mot strömmen!

Otrohet

Kategori: Träning

För några veckorsedan bytte vi hästar med varandre på Carina träningen. Litet roligt event. Vi lottade ut hästarna. Sandra Bäckström red Bono, en tjej i tävlingssektionen som geter Cecilia red Ohly. Mamma fick en D-ponny som kallas för Olle och jag fick Emma & Annas gigantiska Boppen på 180cm i mankhöjd.
Vi hade en gemensam framridning för Carina innan vi gick in en och en och red ett dressyrprogram för henne som vi hade bestämnt vilket vi skulle rida innan vi lottade hästarna. Jag och mamma red båda LB:1.
Att sitta upp och skritta fram Boppen kändes som att vara 7 år gammal och rida på en C-D ponny, jag har nog aldrig kännt mig så liten i hela mitt. Att rida Boppen var en härlig upplevelse, han är en arbetsvillig, ambiskös och snäll jätte som hela tiden vill göra sitt bästa. Att det inte alltid gick så bra berode på att jag inte suttit på en stor häst de senaste 2 åren och hade lite svårt att sitta ner i traven. Ni kan se själva då det finns en film på Emmas och Annas blogg. Jag är rätt så nöjd med det hela.

Kommentarer

  • Lovisa säger:

    Tack så mycket jag tycker också Athos är jätte fin och går jättefint just där!!:) Bono är också jätte fin och UUURRR Gullig!!!



    <3

    2011-11-30 | 17:03:50
    Bloggadress: http://mittponnyliv.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här: