Emelie Johansson

Följ drömmen, gå mot strömmen!

Kort uppdatering om Bono

Kategori: Tävling

I dag lasttränade jag igen, det gick bra. Han gick direkt på och jag kunde tillslut slinka ut ur transporten. Bono och Fjodor stod och åt hö i ca 15 minuter i transporten. Jag stod utanför. Visst var han lite nervös, trampade och småkastade sig lite med jag är mycket nöjd med dagens lastning.

Jag upptäckte dock att Bono har sträckt ryggen, jag masserade honom i dag som avslappning innan jag skulle lasta honom och då var han spänd och öm i ryggen. Han har alltid haft ganska så hårda ryggmuskler men nu blev han hög som en B-ponny när jag klämnde på ryggen. Jag gav honom en mjuk ryggmassage och han började jäspa sedan fortsatte jag med hela överlinjen. Bono skall inte ridas på en vecka nu, skall tömköra honom lite i morgon innan jag lasttränar igen och han skall få ha dubbla täcken så han är varm och gottig.  På fredag kommer kiropraktorn och timingen kund einte varit bättre för han kan mycket väl ha vridit till något i söndags då han ser allmänt stel ut.

Jag har även planerat tävlingssesongen för distansritt för 2012.
April - Sämsholmsritten
Maj - Hökensåsritten
Juni - A9 Ritten
Juli - Isabergsritten
Augusti - Billingeritten

Tills dess skall jag ha hittat en bättre sadel att rida distans i.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: