Emelie Johansson

Följ drömmen, gå mot strömmen!

Jag skall dit!!!

Kategori: Allmänt

Ett av mina stora mål med Bono är att någon gång starta medelsvår c:1 på honom. Programmet innehåller i korta drag samlade gångarter, mellan gångarter, ökade gångarter, öppna, sluta, förvänd galopp, ryggning. Det går på lång bana och kandar är tillåtet. Planen med Bono är att ta sig dit utan att gå den långa vägen genom de lätta programmen, detta eftersom att han blir så stark på tävlingsbanan att jag tror att steget innan som ät lätt a är en omöjlighet med Bonos temperament. Det som saknas i dagsläget är styrkan och stadigheten i formen, detta blir bättre och bättre men det är fortfarande en bit kvar. Han saknar styrkan för de samlade samt de ökade gångarterna där han i dag lätt faller isär eller tappar takten. Detta är ett mål som jag ny kommer att kämpa för och något jag verkligen vill. Frågan är dock om vi gör oss till åtlöje om vi provar. Med tanke på att jag har sett vilken kaliber Msv hästarna är av.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: