Emelie Johansson

Följ drömmen, gå mot strömmen!

Jag är KING!

Kategori: Allmänt

Nu är jag riktigt nöjd med mig själv! Jag är i år lagledare för vårt ponnylag i Gotacupen, en lagserietävling som går i fd. LD+5 cm. Tävlingen riktar sig till ridskoleekipage och ekipage i början av sin karriär. I år är det en del nya ryttare som inte tävlat förut som skall vara med. Dessa ryttare måste ta grönt kort. Kruxet är det att grönt kort och licenslösning är så långsam nu när man inte bara betalar in och får ett plastkort som på den gamla goda tiden utan nu när allt sköts i TDB blir det mer byrokrati för oss som tävlar.  Detta har resulterat i att en tjej som skall rida i laget omgång ett nu på lördag inte kunnat lösa sin licens trotts att det var ett tag sedan hon skrev upp. Hon fick besked från distreiket att hon inte skulle kunna vara med. Stackars tös.
  1. Grönt kortutbildare håller kurs och skickar papper till distriktet på att deltagarna klarat provet.
  2. Distriktet tar emot papprena och låser licens funktionen på TDB.
  3. Licensen löses genom TDB
Då blev jag arg och bestämnhe mig för att göra något. Jag skickade mail till distrikt, förbund, TDB och arrangör. I dag hörde TDB och arrangören av sig och vi kunde lösa problemet. Tjejen får starta i helgen och de på TDB skulle fixa det med grönt kort och licens. Härligt. Jag är faktiskt riktigt nöjd och glad när jag kan vara till hjälp.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: