Emelie Johansson

Följ drömmen, gå mot strömmen!

Förlåt

Kategori: Allmänt

Tränset passade som ett smäck! Att byta ut bett på det var dock lite knepigare än vad jag hade väntat mig, detta är ett träns som man inte ändrar storlek på i en handomvändning. Nosgrimman fick sitta på yttersta hålet, men passar nog bättre när tränset har fotmat sig lite.
Jag skall bara klura ut ett lämpligt bett att ha till, han är ju väldigt stark min gosse när man rider i skog och mark och trotts att jag hatar pessoabett så verkar det som det bästa alternativet eftersom då kan jag ändra bettets inverkan genom att byta plats på tyglarna som har snabbknäppen. Dessutom slipper jag risken med kedjor och hakar som skaver. Om jag har ett av alla mina varianter av pelhambett. Nu skall jag bara be att få hem pessoat för att se om det passar och om jag alternativt skall skaffa betplattor eller ej.
Skall eventuellt köpa min kopis begagnade pulsmätare, det är en enklare variant.

Kommentarer

  • AnKi säger:

    Pessoa är för mig BIG NO NO. Kommer aldrig, någonsin, never ever komma i närheten av någon häst som jag rider. Finns massor med alternativ som inte har en konstruktion som är direkt skadlig för häst.

    2011-05-20 | 08:20:24
    Bloggadress: http://vilsenpannkaka.blogspot.com

Kommentera inlägget här: