Emelie Johansson

Följ drömmen, gå mot strömmen!

Träning och sadelprovning

Kategori: Träning

I dag tänkte jag rida lite dressyr på Bono i paddocken vilket jag försökte göra också. Denna dagen har varit extremt blåsig vilket gjorde Bono extremt harig, han spenderade nog mer tid i luften än på marken. Mellan panikanfallen så gick han faktiskt riktigt fint även om han  var väldigt spänd. Jag red i ca 25 minuter sedan nöjde jag mig då han bara blev mer och mer spänd. Ville inte att det skall sluta med att jag var tvungen att tvinga ihop honom. Jag tränade på skänkelvikningar i skritt en del samt andra sidförande övningar och det gick gabska så ok.

Jag red i mina dressyrstövlar i dag och kan konstatera att mina fötter gillade dem inte efter en lång kall vinter med raggsockar och rymliga skor.

Jag har även bokat tid för sadelprovning hos Hedmans Häst i Sollebrun på fredag och jag hoppar verkligen att jag hittar något som fallar min bak och hgästens rygg i smak. Är väldigt nyfiken på en tekna dressyrsadel i konstskinn som är omvärmningsbar. Så här står det om sadeln på Hedmans hemsida. Källa


"Ny prisvärd dressyrsadel framtagen i samarbete med sadeltillverkaren Tolga. Fransk modell med sittpunkten långt fram. Tekna dressyrsadel är uppbyggd på Quik-FormTM bomsystem som innebär att bomvidden kan via värmning ändras efter behov. Kåpor, säte, vulster och paneler är klädda med mjukt microfiberskinn som garanterar högsta komfort. Microfibern är väldigt tålig mot slitage, lättskött och har en riktig läderkänsla. Bommen är rak och ligger väldigt bra på de flesta hästar."

Jag är personligen inte så förtjust i syntetsadlar men denna låg bra till i pris pluss att de på Hedmans sa att den skulle vara väldigt läderlik. Skall bli väldigt spännande och jag hoppas innerligt att jag kan få med mig en hem som passar både mig och hästen.

Kommentarer

  • Madde säger:

    Jag funderade på en TEKNA-hoppsadel innan jag köpte min prestige. Såg du att dom ställde ut dom på euro-horsemässan?

    2011-03-24 | 09:10:06
    Bloggadress: http://madduskan.blogg.se/

Kommentera inlägget här: