Emelie Johansson

Följ drömmen, gå mot strömmen!

Riddag

Kategori: Träning

I dag har vi haft riddag med SkbFF. Det gick bra. Linnea överlevde hoppningen på Bono som faktiskt gick riktigt bra. Mamma och Heidi gjorde också bra ifrån sig.
Dressyrpasset filmades, jag red på kandar och det ser helt okey ut. Bono tyckte dock att jag var ganska jobbig. 
Jag har dock lite dåligt samvete. Efetrsom jag stod på banan på hoppningen och hjälte till så känner jag mig också lite ansvarig. En tjej i föreningen åkte av och slog i sig så pass illa att hon fick åka ambulans. Det hände när de skulle hoppa bana och då höjde jag hindren lite gran. Till ca 75-90cm. Hästen var ganska så grön men det hade gått riktigt bra för dem och de brukar ju hoppträna och så och tjejen är ganska duktig. Det var hinder nr. 2 på banan ett rättuppstående ur sväng och de kom väldigt nära och tjejen smackade på. Mina hästar hade inte hoppat i det läget men eftersom hästen är oerfaren så försökte den för den är väldans ambiskös och fin. I försöket rev hästen krafrigt och fick en bom undersig som den försökte klara sig ifrån att gå omkull över. Ryttaren kom i obalans och hästen blev rädd och drog iväg och ryttaren for i backen med en väldans fart och blev liggande, vid medvetende (som tur var) men med snurrig skalle och ont mellan skuldrornna. Det var en väntan innan ambulansen kom.
Fick en läges rapport av mor min saom sa att hon väntar på röntgenplåtar men blivit av med nackkragen. Jag hoppas verkligen att hon kryar på sig snabbt.
Jag har lite skuldkännslor i att jag skulle inte höjt så mycket på det hindret då det stod ur sväng lite svår anridning och att det kanske var för klurigt för hästen. Aj aj, hoppas verkligen att allt gått bra.

Kommentarer

  • Emma Elfstrand - hästblogg säger:

    tycker verkligen inte du ska ta på dig fallet! om hon tyckt det vart för högt hade hon ju bara kunnat säga det, och misstag händer ju alla ibland :)

    2011-03-28 | 13:06:40
    Bloggadress: http://catago.blogg.se/

Kommentera inlägget här: