Emelie Johansson

Följ drömmen, gå mot strömmen!

Plaska runt i lera <3

Kategori: Träning

Hur illa men en vanligtvis tycker om blöt lera och gegg så känns det nu ganska så skönt endå, efter en lång vinte då det varit stenhårt i backen sedan november känns det riktigt skönt att kunna sträcka ut benen utan att riskera att bryta dem. Detta tycker nog både Bono och Fjodor också.

Jag och mamma turades om att rida både Fjodor och Bono, Bono gick kalas, som sist han var även nu lite slö i munnen, men det märks att han blir bara fnare och finare ju mer man rider honom nu. För5hoppningsvis kan det gå riktigt bra på dressyrtävlingen i Mariestad den 3 april som vi är anmälda till.

Fjodor var en annan femma han var så pigg att han inte kunde stå stilla, han är riktigt riktigt stel och motvillig nu när han knappt har gått någonting  vinter. Jag fokuserade på att få honom att spåra på volten, sänka nacken och jobba igenom med ryggen, han lossnade ganska så bra fram på slutet. För mamma gick det bäst med Fjodor i början, men jag tror det går sämre och sämre för hon har ganska höga krav och förväntningar på Fjodor, de har ju trotts allt tränat och tävlat på LA nivå, så hon vill ju att han skall kännas som innan han pensionerades. Men hon har nog nsikt i det själv också och jag förstår det, jag hade varit lika dan. Fjodor fungerar ju som så att ställer man krav på honom och han tycker att det är jobbigt blr han förbannad och tänker inte. Och den som vill kan ju alltid försöka att tvinga honom, men det är inte så kul med dragkamp med 450 kg i andra ändan av snöret. Det går inte att vinna.

Det blev ingen tömkörning i dag, men jag hoppas verkligen att det kommer att gå bra i morgon på träningen för Anders Erikssom.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: