Emelie Johansson

Följ drömmen, gå mot strömmen!

Eurohorse 2011

Kategori: Allmänt

I lördags strax efter lunch entrade jag sveriges största hästmässa med massor av pengar i hand och ett shoppinghumör som var till att duga. Mässan i år gjorde mig en aning besviken, det som skyltades för mest och som i princip alla handlare hade med sig var sarkowski panbans och andra blingade saker. Jag kan tycka att det är fint och så, men absolut inte min stil. Inte på min häst och inte för mina pengar. Det skulle aldrig falla mig in att köpa ett pannband som kostar mer än mina träns. I sånna fall köper jag helldre att nytt fint träns. Vilket jag också hade gjort om jag hade hittat en dressyrsadel vid det här lagret. Jag såg jätte många fina remontträns till en helt okey peng. Tillslut hittade jag min favorit dansk, han som säljer totti grejer. Helt oky kvalité till ett oslagbart pris. Jag köpte mig ett par bruna boots. Likadana som jag redan har, men de sitter så bra på Bono så jag kunde inte låta bli.
Mamma däremot var en helt annan femma, om ni hört frasen ponny mamma så har ni inte träffat min mamma. Hemma hos oss är det tvärt om på tävling och andra tillställningar. Denna gången var det mamma som gick och provade, kännde, klämnde, försvan och dök upp igen och jag som konkade och bar på hennes saker medans hon gjorde detta. Mamma köpte ett ulltäcke från My One, en tävlingskorta med plastrong, en plastrong nål och linement. Kan säga detta att ylletäcket det var tungt... Hade mamma haft en större budjet hade hon säkert köpt sig massor av andra nya saker också.
I övrigt tycker jag att mässan känns mindre och mindre för varje år som går. Är det jag som har rätt eller har jag bara blivit större?
I paddockprogramet kunde man se Ingemar och Elsa Vendelstrand som vidade inkörning tillsamans med en av deras fina och lugna hästar. Kul att se en så lung och trevlig häst, hon verkar ju föga imponerad av allt stoj och stimm. Mycket god rasrepresentant. Kul att träffa dem i SFFs monter också. Ett stort tack till dme från mig och mamma för att ni ställde upp. Jo! Jag glömnde, jag köpte ju fjordhästvykort också!

Kommentarer

  • Christina Nord säger:

    Jag är precis likadan som din mamma och här är det min dotter Anna som får bära:D!

    2011-03-03 | 13:04:58
    Bloggadress: http://www.stuterirubin.nu
  • Emma Elfstrand - hästblogg säger:

    jaa han var duktig igår :) var du också helt grå i ansiktet efteråt elelr? ;)

    2011-03-03 | 17:08:29
    Bloggadress: http://catago.blogg.se/

Kommentera inlägget här: