Emelie Johansson

Följ drömmen, gå mot strömmen!

Dressyrprogram till Fjordhäst NM i Norge

Kategori: Fjordhästsnack

Då var det äntligen fastställt vilka dressyrprogram som kommer att användas på NM 2011! I allroundklassen kommer det att bli LA:3 NRYF 2009 och i grenmästerskapet kommer avdelning 1 att gå i LA:4 NYRF 2009 och avdelning 2 i LA:6 ponni NRYF 2011. Samtliga program står på Norska och jag skall se om jag lyckas tolka det till en svensk översättning.
Jag tycker att det är lite trist att man valde att byta ut grenmästerskapets avdelning 2 som det från början var tänkt skulle gå i FEI inedande program för ponny, också LA bedömning på detta program men fördelen är att FEIs program finns publicerade på en rad olika språk. Då slipper man missförstånd. Innan förra NM 2009 i Vaggeryd fanns en rad frågor och diskussioner kring programen. Jag skall se om jag kan vara till hjälp.
Mina egna "översättningar" kommer att komma ut kl 20:00 under 3 dagar med start i dag.

Kommentarer

  • Mikael säger:

    Hej

    Min dotter Victoria på Roxelina skall tävla på NM

    Fjordhästföreningen har skrivna program men vi skulle vilja ha ritade som på Stallbacken, vet du vad man kan hitta sådana?

    Ha en bra dag

    2011-06-30 | 11:03:44

Kommentera inlägget här: