Emelie Johansson

Följ drömmen, gå mot strömmen!

Carina träning

Kategori: Träning

Dagens Carina träning gick bra, vi tränade på att samla galoppen och då försökte jag tänka så som Monica sagt till mig. Att jag skall bryta av men ångrar mig och det gav resultat. Han fungerade jätte bra (för att vara Bono) i galoppen. Sedan gick vi över till att böja, bända och lossa hästarna som var lite stela.

Ohly var konstig i dag och ville inte släppa till så Carina satt upp på han. Antagligen hade han sträkt sig eller något för de busade och bockade massor i hagen i dag. Ohly hade bockat av sig sitt täcke bland annat så det hängde under magen på  honom. Så han  skall få vila ett par dagar.

I slutet av passet jobbade jag självständigt efter som Carina red Ohly pch då jkobbade jag skritt-galopp-skritt och Bono lossnade jätte fint en stund då nöjde jag mig.

Nu är jag pepp inför morgondagen och hoppas verkligen att sadeln passar.

Mina tankar vandrar till Karin som fått sin kära ponny uttdömnd. Ur sorgens mörker lyser minnenas ljus Karin.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: