Emelie Johansson

Följ drömmen, gå mot strömmen!

SM dressyren 2011

Kategori: SM & NM 2011

I år är det enligt startlistorna hela 28 ekipage anmälda till Fjordhäst SM i dressyr. SM dressyren startar kl. 13:40 på Karlsunds ridanläggning i Örebro.
Min förenng Skaraborgs Fjordhästförening representeras i år av Ann Johansson med Gulmåras Ohly i dressyr och Johanna Fagerström fd. Gustafsson i brukskörning.
Jag tänkte se om jag kan presentera några utan mina favorit ekipage!
Vi börjar ju givetvis med min mamma Ann Johansson på Gulmåras Ohly, Ohly är född 2005 och deltog i sitt första SM 2010 då som femåring var han den yngsta hästen att delta i dressyrklassen. Förra året fick de ca 60% och hamnade i mitten någonstans. Ohly har utvecklat och stärkt sig något enormt så det skall bli spännande att de hur det kommer att gå för dem.
Ett ekipage som jag bara inte får missa är Katja Possner med Cristall 203 Cristall 203 är Ohlys pappa och för den nyfikne finns det en film på hur han rör sig på kandar. Att få se honom IRL skall bli jätte spännande, förhoppningen är att sebåda samtidigt på värmningen eftersom att de startar ganska så tätt.
http://www.youtube.com/watch?v=oaNase4M-GA&feature=player_embedded#at=40

Ett annat ekipage som jag ser framemot att se är Viktoria Avellan Ryd med Roxelina. Det är det lilla ekipaget emd den fantsatiska stilen. Viktoria är en lovande ung ryttare som rider mjukt och följsamnt och får hästen att jobba riktigt fint under sig. Ett ekipage som jag hållt ögonen på under de senaste åren på SM.
Sara Amberg med Krut var ekipaget som van förra årets öppna dressyrklass. Ritten såg mjuk och fin ut och ekipaget såg samspelt ut. Ett stiligt ekipage som det skall bli spännande att se vad de kan göra på SM i år.
Förra årets segrare Ellen Almqvist med sin röblacke Manner är ett ekipage som förbättrat sig i en rak kurva de senaste årens SM. det kommer att bli spännande att se om de i år kan försvara sin titel som svensk mästare.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: