Emelie Johansson

Följ drömmen, gå mot strömmen!

Rapport från SM

Kategori: SM & NM 2011

He och hå, här har det varit fullt upp och jag har inte hunnit sitta vid datorn alls. Nu kommer en snabbrapport av det jag har i huvudet.

Dressyren vanns av Brutus (fjordhästen med knoppar), en tapper liten fjord som varit med och slagits om det i många år. För mamma gick det sådär. Ohly hade ingen toppform inne på tävlingsbanan, han var något matt och liten spänd. Mattheten av värmen och sändheten av den stora publiken skulle jag tro. I överigt har han varit en prins hela helgen. Han har ju grymt bra grundförutsättningar, man ser vekrligen vad det kommer att kunna bli av honom.

Johanna och Bellman gjorde bra ifrån sig i bruksen, dock drog de på sig ganska många staff och hamnade långt ner i resultatlistan. Bellman får vi vara glada över att han lever och har återhämntat sig bra. Med tanke på att han höll på att stryka med tidigare under året pga. något mag viruis/bakterie som jag ej mins vade den hette.

I överigt har tävlingarna varit välarrangerade, många utställare och fina banor med hårt startfält, publikvänlig annlägning och fin camping (i hage).

Nu skall jag och kameran bänka oss vid hoppbanan.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: