Emelie Johansson

Följ drömmen, gå mot strömmen!

Hoppat Bono

Kategori: Träning

I dag har jag skuttat med Bono hemma i padocken. Det gick jätte bra med tanke på att båda jag och han var spända eftersom jag inte hoppat honom på jätte länge. Jag försökte tänka på att släppa fram honom i en bra galopp på hindrena, men att det fortfarande skall vara kontrolerat och lungt. Bono tyckte det var super kul att skutta lite gran.

Jag hade två rättuppstående på låg höjd som jag red på som en åtta, för att med få hinder kunna träna på att hoppa lite bana. Jag har nämligen anmält oss till SkbFFs KM i hoppning som går den 28/8 i Vara. Jag och Bono har varit klubbmästare 2008 och 2009 när vi höll på mer med hoppning. KM går i 60 och 70 cm, lite lagom när man inte hållt igång.

Jag känner att jag måste ta mig i kragen och börja hoppa Bono mer hemma, jag tror att han är tillräckligt lugn i sig själv för att ta upp det och jobba på det igen. Men jag har byggt upp någon form av mental spärr när det kommer till Bono och hoppning. Tråkigt nog, men förhoppningsvis går det över om jag hoppar honom mer och låter bli att trilla av. För att trilla av sänker verkligen mitt självförtroende i hoppning.

Kommentarer

  • Annelie säger:

    Kul med KM, men vart hittar jag information om detta? Inte för att jag kommer kunna delta då jag ju bara har unghäst.. men kan ju vara kul att komma och kolla/hejja på... har kollat både på föreningens hemsida och i fjordbiten och där finns ingen som helst information om kommande aktiviteter efter NM. Som jag förstått det har det varit och är en fråga inom föreningen om detta med fler emdlemmar och att få deltagare på aktiviteter - en bra början kan ju vara marknadsföring - att medlemmar och andra intresserade vet om i tid att aktiviteterna är och kan planera där efter? - bara en tanke som eg inte gäller KM i hoppning specifikt, utan föreningens aktiviteter generellt... Tänkte att du som är webbmaster + med i styrelsen kunde se till att aktiviteterna kommer upp på hemsidan så fort de bestämts.. + gärna också hemsidan på FB - där man förmodligen märker informationen snabbare eftersom man (eller ivf jag) inte kollar hemsidan lika ofta då det ju sällan händer ngt där...

    2011-07-26 | 23:48:17
  • Emelie säger:

    Sv. Hej det ligger nu uppe på hemsidan. Den har tyvärr hamnat i sjymm undan jag skall ge den ett ansiktslyft i helgen hade jag tänkt.

    2011-07-27 | 14:04:08

Kommentera inlägget här: