Emelie Johansson

Följ drömmen, gå mot strömmen!

Fjord relaterade feberdrömmar

Kategori: Allmänt

I går kväll blev jag väldigt febrig och jag är nu i dag fortfarande sjuk. Man kan bara undra hur hjärnan fungerar ibland, då jag drömde den konstigaste drömmen någonsin!
Det var Fjord SM som arrangerades utan Södra Skånes Fjordhästförening. Jag var där med mamma som hästskötare men får även erbjudandet att på plats rida en häst som jag aldrig suttit på. Av någon konstig anledning var detta fjordhingsten Cristall 203 (Ohlys pappa). Ryttaren kunde inte av någon konstig anledning tävla honom. Mamma red i ett tidigt startfält innan paus och jag skulle rida efteråt. I pausen meddelar arrangören att de kommer att sjuta upp det senare startfältet till dagen efterr för att de hade sålt så mycket hamburgare och ville därför hålla kvar mer folk tills dagen efter så att tävlingen kommer att gå runt.
Jag blev upprörd och träffade en kvinna från vår klubb som är utbildad överdomare och vi två spatserade fram till våra hästars uppfödare från Gulmåras Fjordhästar som även var tävlingsledare och började försöka övertala henne att man inte bara kan göra så när de spikade strtlistorna med starttider hade kommit ut.
Det är märkligt hur man drömmer ibland och man kan ju bryta ner  allt i små delar.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: