Emelie Johansson

Följ drömmen, gå mot strömmen!

Varaortens RF

Kategori: Tävling

Jag lovade i natt att berätta lite om vad som hände i går. I går var jag på TS möte på Varaortens RF. Mötet var både effektivt och intressant då det händer mycket för vår förening just nu. Den största och mest brådskande frågan är vart vi skall ta vägen. Gården som vi arrenderat under alla år har nu fått en ny ägare och de har sagt upp vårt kontrakt från och med den 1/1 2012. Tills dess måste vi hitta en lösning. I och med att föreningen bedriver ridskola har vi ett 20 tal hästar som måste ha någonstans att bo och en anläggning att bedriva verksamheten på.
Tanken från början var ju att vi skulle få en ny anläggning av kommunen på Vara Horse Arena, men nu efter kammarrättens beslut att kommunen inte får bygga Vara Horse Arena, har kommunfullmäktige beslutat att inte överklaga. Jag kan väl säga att jag sörjer inte direkt att det inte blir någon arrena, men jag är panik slagen över att min kära ridklubb inte har någonstans att ta vägen. Vi har tillsatt en arbetsgrupp bestående av erfarna och kunniga människor som skall uppvakta kommunen igen.
Jag har en bra magkänsla och idealet för mig hade varit en anläggning med 2 stora ridhus och 2 stora ute banor. Hade förenklat tävlingsverksamheten betydligt. Jag har funderat lite på vilka typer av banor och dylikt jag vill ha. Har skissat lite på en bild, men jag vill ha en annan lösning på stallarna.
Jag hoppas det synns vad det står, annars i korta drag är det 2 ridhus, 2 ute banor och stallar.
Något annat vi pratade om på TS mötet var planeringen över vårterminens tävlingar och tävlingsterminen kommer se ut som följande: 6/2 klubbdressyr, 6/3 klubbhoppning, 3/4 klubbdressyr, 8/5 klubbhoppning, 28/5 lokal ponnyhoppning kat. A och B, 29/5 lokal ponnyhoppning, 7/8 lokal dressyr för häst, 21/8 lokal hoppning för häst. Det skall bli roligt med en ny tävlingstermin och förhoppningsvis kommer vi kunna jobba för fler starter på våra klubbtävlingar.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: