Emelie Johansson

Följ drömmen, gå mot strömmen!

Snö, snö, snö + distansritt

Kategori: Tävling

Egentligen ligger väl Sälen i Sveriges mitt unjefär (om man räknar endast norr-syd) och inte i norrland som vi från götaland kan tycka och nu när jag är här är jag oerhört tacksam för att jag inte bor här på heltid. Landskapet är otroligt vackert men, det finns snö, snö, snö överallt. Och nu pratar jag inte bara uppe på fjällen utan nere i dalarna också. Vintern är så lång här, när vi hemma klagar över att vi har snö så vi inte kan rida tänk då på de platser i Sverige där det garanterat är snö på vintern och den kommer mycket tidigare och ligger kvar längre. Där det blir så kallt så saltet inte biter på vägarna utan det bara är halt. Uch! Jag är flad att vi bor där vi bor :) I går pratade jag med mamma i telefon och hon sa att det mest är barmark nu. Skall bli skön att komma ut på vägarna och träna lite inför distans säsongen.

Förra året debuterade jag och Bono pp 20 och 18 km, det gick kalas bra och i år har vi sikte mot att debutera cr 50 km, för att kvalificera oss till att starta klass. Det skall bli så kul. Bono älskar verkligen distansritt och det är det som gör det så roligt för mig, att se min häst så possitiv och glad.

Till årets säsong skall jag försöka ha en matchande tävlings outfit, men jag har inte bestämnt mig för vilken färg jag vill ha än. Jag har svarta ridbyxor och chaps men nu skall jag köpa ett PVC träns och vill nu ha lite hjälp med att bestämma färg. Tränset jag skall köpa ser ut som på bilden men finns ej i orange och finns i färgerna blå, grön, röd och svart. Jag skall även köpa ett matchande shabrak och ev, tröja i samma färg. VoRFs färger är svart coh röd men nu vill jag ha lite hjälp!



Vilken färg skall jag ha på tränset? Blå? Grön? Röd? Svart?

Kommentarer

  • Camilla- Lär dig knoppa säger:

    Sv. Hihi, på fjordingar håller jag med om :)

    2011-01-22 | 11:37:22
    Bloggadress: http://camillahastskotare.blogg.se/
  • AnKi säger:

    Ett annat tips är kombitränsen som finns på ponnypop. Sägs att de är sjukt prisvärda och det är rätt praktiskt att bettet är avtagbart. Finns massor med färger att välja mellan. När jag har en häst som är mer lämplig för distans tänker jag nog investera i ett sådant. De är lite väl dyra för att jag ska vilja köpa ett till tjockponnyn som förmodligen aldrig kommer gå mer än PP och CR.



    Men för att svara på färgfrågan tror jag nog att blått eller grönt gör sig bäst på fjording (då ska man också ha med i beräkningarna att jag inte sett nyanserna på tränsen).

    2011-01-22 | 12:20:32
    Bloggadress: http://vilsenpannkaka.blogspot.com
  • Emelie Johansson säger:

    På detta tränset kan man knäppa av bettet också, nosgrimman är som en grimma och de kostar 499:- på ponnytravprylar

    2011-01-22 | 15:37:16
    Bloggadress: http://fralsefjrod.blogg.se/

Kommentera inlägget här: