Emelie Johansson

Följ drömmen, gå mot strömmen!

Massage

Kategori: Allmänt

Pratade nyss med min kära mor på telefon. Massören hade varit ute och masserat hästarna, eller ja eftersom Fjodor inte går så mycket var det bara Bono och Ohly som fick massage i dag. Massören gick igenom dem och konstaterade att Bono var lite låst i musklerna bakom sadeln men det hade blivit mycket bättre sen första gången hon var ute. Han blev låst och spänd i de musklerna när han hade en hoppsadel som inte riktigt låg still. Massage pluss att byta till en sadel som låg mer stilla var lösningen på det problemet. Hon behandlade honom och nu ser jag fram emot att komma hem och rida honom.
Ohly var lite spänd i ryggen, men det trodde massören berodde på att han vilat i vinter och nyss blivit i gångsatt. Mamma på pekade också att hon tycker att han är väldigt oliksidig, men det var inget massören kunde se. Det kanske är mamma som är lite oliksidig. Lätt hänt när man har kroppsarbete och inte hinner träna upp den andra sidan. Är verkligen intresserad av att skaffa ett par EC hand eller liknande så man får lite mer koll. Massören föresöog också att vi skulle rida varandras hästar mer, det tror jag också är bra då får man känna lite annan häst och då tänker man mer på sin egen ridning. Hon föreslog också massage och streching efter varje ridpass, något som vi brukar göra när vi har tid.
Jag hade gett vad som hällst för lite radital att smörja på min onda kropp, pluss en linda eller två att linda mina nu onda knän. Jag hoppas att de blir bättre och att jag inte förstört dem nu när jag åkt skidor.
Från höger: Ann - Fjodor (e:Fröjd 180 ue: Brass 130), Emelie - Bono (e:Enar 135 ue: Kasper 47)

Brukar ni ge era hästar massage/ streching?

Kommentarer

  • AnKi säger:

    Bara massage med liniment. Ponnyn har mycket tydligt berättat att han inte alls vill göra de stretchövningar som massören visade en gång. Sista försöket slutade med att både jag och Elaine satt på rumpan på golvet...

    2011-01-22 | 19:01:13
    Bloggadress: http://vilsenpannkaka.blogspot.com

Kommentera inlägget här: