Emelie Johansson

Följ drömmen, gå mot strömmen!

Hoppträning

Kategori: Allmänt

Det var helt underbart att hoppträna för Therese igen i dag. Vi hoppade inte så högt men till att börja med flöt det på bra och Bono var lugn och fin. Therese sa till och med till mig att rida med lite mer tryck i honom, jag har nog aldrig hört detta förut. Ett litet steg för hästsporten men ett stort steg för mig.

Vi hoppade till och med (med lite övertalning och tveksamheter) en gul grind. Jag vet inte när vi hoppade något annat än bommar senast. Efter stoppen på grinden, som vi faktisk kom över skulle vi hoppa en mindre bana och då hade Bono blivit stirrig och lite stressad, för ni förstår att den grinden var dö läskig.
När Bono blir stressad blir han låst och tvärar, skjuter ut bogen och bara stänger av. Han blir med andra ord mycket svår riden, så det resulterade i en ofrivillig avsittning bland bommar och stöd. Jag slog mig inte så mycket, men är lite mör just nu och det lär kännas mer i morgon. Då jag skall åka till Sälen och åka skidor. Bra tajming...
Efter avåkningen var Bono nästan inte kontakt bar, han låser sig mentalt och fysiskt och det är väldigt svårt att få honom klar till hindren, och är han inte klar ill-nitar han igen. Linnea var med och fotade men missade tyvärr avsittningen. Hade varit kul att ha på bild då det inte brukar hända så offta. Brukar i regel dimpa i backen med ett års mellanrum. Kanske bloggar lite mer i morgon under vår långa bilresa.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: