Emelie Johansson

Följ drömmen, gå mot strömmen!

Dressyrträning

Kategori: Träning

I kväll är det årets första dressyrträning, det skall bli så roligt. Har ej tränat dressyr för instrktör på flera veckor nu och det skall blio helt underbart att drilla lite extra. För er som inte vet tränar jag och Bono dressyr varannan vecka för Carina Sjögren på Varaortens RF. Hoppning tränar vi vanligtvis för Therese Häggsjö i Herrljunga, hon hat på grund av skada inte haft några träningar på länge men fick besked  dag att hon skall försöka ha träning den 19de och lilla jag jublar av glädje. Ätntligen skall jag kunna sätta min plan i verkek!

Min plan är att få ordning på Bono i hoppnignen en gång för alla det var delvis därför jag skapade denna bloggen, för att för min egen del kunna hålla lite bättre struktur på mitt tränande. Dokumentation och reflektion är en viktig del för att se utveccklig framåt.

Dagens övriga planer är att nu snabbt läsa en uppsatts och reflektera kring den och göra ett ställningstagande angående betygssättning för den kurs som jag går på högskolan just nu, samt att sedan skynda mig hem och hinna rida lite på Fjodor innan mamma och jag drar iväg till ridskolan med hela skeppet fulllastat med gula hästar.

Det skall vli lite extra roligt då jag fick och har köpt lite nya saker till Bono, jag har nämligen fått pippi på bruna saker, så i julklapp fick jag ett brunt eskardon shabrak (dressyr) och ett par paddar samt pengar. Pengarna gick snabbt åt till ett par bruna fleacelindor och fodrade vinterridstövlar från Hööks och ett bagagnat skritttäcke som är teddyfodrat från Mias RS allt i en härlig mörkbrun färg, utom stövlarna då som är svarta. Åh, det är roligt med nya grejer!Från höger: Ann - Fjodor (e:Fröjd 180 ue: Brass 130), Emelie - Bono (e:Enar 135 ue: Kasper 47)
Slänger in en bild på mig och mamma när vi badade med Bono och Fjodor i sommras, allt för att slippa tänka på vinterrusket utanför.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: