Emelie Johansson

Följ drömmen, gå mot strömmen!

Dagens rid pass

Kategori: Träning

Skriver lite kort om dagens pass. Jag red Bono på träns, jag bestämnde mig för att det var för kallt med tunna ridhandskar när det är 8 minus grader. Skall man rida på kandar rekomenderar jag ingen att rida med tjocka termovantar precis, finkänndligheten i handen tycker jag försvinner då. Bono kändes fin och ambiskös, trotts att han inte gått då mycket på senaste tiden. Det är egentligen inget intressant att berätta, jag redcså gott det gick med 5 hästar i ett 20'40 ridhus då den största hästen är Emmas Hale Bop på 180 cm I mankhöjd som Bono är liv rädd för. Han är väl traumatiserad sen vi red kadrillj i sommras då Bono skulle galoppera näst längst ut med BoPen på ena sidan jätte nära. Jag satt även upp på Ohly, i dag var han en riktig slinger Pelle och sköt it bogen och höll på. Men när mamma satt upp på honom gick han bra igen. Jag behöver dock i te skämmas. Bono svinar mamma ockå, att rida varandras hästar mer hade helt klart kompletterat vår ridning mer. Brukar ni rida andra hästar än era egna och vad anser ni om olika häst typer?

Kommentarer

  • AnKi säger:

    SV: Fast tekniskt sett finns det inga garantier med hästtandläkare heller eftersom det ännu inte är en skyddad titel. Referenser is the shit =)

    2011-01-27 | 11:01:14
    Bloggadress: http://vilsenpannkaka.blogspot.com
  • Emelie Johansson - FrälseFjord säger:

    nej, absolut verkligen inte. Hur som hälst jag litar på johan XD

    2011-01-27 | 12:13:12
    Bloggadress: http://fralsefjord.blogg.se/
  • AnKi säger:

    Jo, han har visat både en och tre gånger att han vet vad han håller på med =)



    Ang. maten. Jag behöver egentligen bara gå dit och koka pasta, har fortfarande kvar av mammas fläskfilé med rosépepparsås. Det tar bara så förbannat lång tid för spisjäveln att bli varm. Och jag är skabbig från utekvällen igår. Till exempel har jag en katt på min arm som säger "Mjau Motherfucker". Jag syns helst inte kan jag säga ^^

    2011-01-27 | 12:29:37
    Bloggadress: http://vilsenpannkaka.blogspot.com

Kommentera inlägget här: