Emelie Johansson

Följ drömmen, gå mot strömmen!

Skit också!

Kategori: Allmänt

Skulle hopptränat i dag, men jag har fått ringa återbud då jag känner mig lite krasslig i kroppen. Jag hade normalt sett struntat i det och ridit ändå som jag brukar göra, men eftersom att det händer så mycket i helgen så kan jag inte vara sjuk då. Lika bra att ta det försiktigt. Men jag skall i alla fall åka dit och bjuda på kladdkaka som jag har bakat. Vi från Varaortens RF har som tradition att bjuda på hembakat när man åkt av. Vilket jag gjorde förra träningen.

Hade jag haft en lätt häst att hoppa hade jag åkt i alla fall, men eftersom att Bono är så fysiskt och psykiskt krävande att hopppa på så vet jag hur jag kommer att må efteråt. Dessutom är det ingen idé att hoppträna honom om man inte är fit for fight.

I helgen är det bröllop för min sambos far på lördagen, sen på söndag fyller mamma 50 år och det är klubbdressyr på ridskolan. Dessutom skall jag på tävlingsmöte samt ha praktik i morgon... om jag inte blivit helt sjuk tills dess.

Dolita danen innan hon såldes från mig
Fick även ett mail av hon som köpte Dolita av mig och hon sa att hon sålt henne tillo en familj som ville att jag skulle höra av mig. Så jag skickade ett mail med lite bilder och berättade lite om hur hon hade det hoss mig. Jag tycker själv som hästägare att det är skönt att veta hur hästen har haft det innan man köpte den och vad den har gjort. Jag har kontakt med både uppfödare, tidigare ägare och senare ägare till alla mina hästar. Undantaget är Fjodor, men honom har vi haft i 15 år till sommaren. Som hästägare tycker jag även att man har ett ansvar att se till att hästen får det bra hos senare köpare och för mig är det viktigt att försäkra mig om att Dolita har det bra även om hon är inne på ägare nummer två sedan jag sålde henne.

Kommentarer

  • warnmark -häst&fotoblogg säger:

    Sv; Nepps. Det bildas testosteron av tumören så att stona "blir" hingstar. Det var det vi reagerade mycket på också när vi upptäckte att hon blev konstig, hon blev som en hingst i psyket.

    Därför har vi nu efteråt tagit blodprover på henne och så för att se så alla värden är normala vilket de är idag.

    2011-02-02 | 15:36:12
    Bloggadress: http://warnmark.blogg.se/

Kommentera inlägget här: