Emelie Johansson

Följ drömmen, gå mot strömmen!

Migrän, shoping & promenad

Kategori: Allmänt

Hej hopp nu kommer mitt första ohästiga inlägg. Har inte hänt något vidare spännande i dag, men jag fick ändå en liten skrivlust som jag tänkte att jag skulle ta till vara på.

Dagen inleddes med ett migränanfall som golvade mig till kl. 12 på dagen. Jag lider av migrän i samband med dålig sömn och denna natten har jag verkligen inte kunnat sova. Tråkigt eftersom dagen i skolan handlade om projektarbeten och det är vad vårterminen i skolan skall innehålla. Jag vet inte riktigt vad jag skall ta mig till eftersom att jag fick reda på att det blev ändrade planer med originaltanken och jag nu skall hitta på något själv. Men det är inget jag inte kan lösa.
Vid 5 tiden kvicknade jag till och insåg att jag in te köpt något att ha på mig på lördag då jag skall på bröllop. Jag och min käre vapendragare på neder våningen drog iväg en snabbis till Alingsås där vi kikade i lite olika affärer. Jag undrar om det har brunnit i huvudet på dagens "mode skapare" till de vanliga affärerna när man inte kan hitta ett klädesplagg som man inte ser gravid ut i. Förskräckligt!
Jag är ingen modefluga och gillar kläder som passar mig och min personlighet, vilket är svårt att hitta till ett pris som jag tänker betala för dem. men nu är det ju januari-rea vilket jag älskar.
Detta är klänningen som jag köpte, bilden kommer härifrån

Det som inhandlades i dag var:
Svart klänning 75:- Lindex
Armband 2 st 20:- Lindex
Halsband 30:- Ur & Penn
Ring 20:- Ur & Penn
Hårnålar och rosetter  50:- Glitter
Kattsand 145:-
Nu skall jag bara hitta ett rött skärp och röda skor tills på lördag.
Dagen avslutades med en skön promenad i den friska luften med sambo och kompis, vädret känns unjefär som att bli blästrad med kallt vatten, men jag är bara lycklig över att det är plusgrader och det var längesedan jag kände regnet mot min kind.
I går beställde jag även hem en 50 års present till mamma som fyller år på Söndag, jag hoppas hon uppskattar det.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: