Emelie Johansson

Följ drömmen, gå mot strömmen!

Mamma + Ohly = Rules!

Kategori: Allmänt

I dag var det de gulas dag på Varaortens RFs klubb tävling, som förvisso inte hade så många starter men det hindrade inte våra små gula att göra bra ifrån sig.

Bono och jag lyckades enligt mig riktigt bra. Han hgar ju en tendens att verkliga ladda ur inne på dressyrbanan vilket han höll på med under hela hösten, men i dag var han riktigt avslappnad och fin. Med undantag att han blir lite tjaffsig i munnen stundtals. Jag red in i LC:2 60% och i LB:1 58% något som jag själv är super nöjd med eftersom jag suttit på han en gång den här veckan och det var i måndags. I LC var han mer avspänd men jag är ändå mer nöjd med LBn. När vi skulle gå in på banan mötta Bono Ohly och då blir han alltid spänd och skriker efter Ohly när de skiljs åt. Men den här gången blev han bara lite spänd och okoncentrerad i övrigt helt ok. Jag själv var inte riktigt så följsam och mjuk som jag hade önskat att jag varit, men med tanke på att jag inte ridit i veckan och är sjuk så är jag riktigt nöjd med dagen. Jag hamnade precis utanför placering i båda klasserna. I LC vann min tränare och i LB vann  mamma.

Ohly med rosett från en tävling i höstas

Mamma och Ohly gjorde riktigt bra ifrån sig i dag. De red in 69% i LB och 65% i LA. I LB segrade de och i LA red de en clearround eftersom det bara var två starter i den klassen i dag. Extra roligt är det att det gick så super bra i dag eftersom att mamma fyller år i dag. Hela 50 bast, men man är inte äldre än vad man gör nsig vilket gör att mor min borde fylla 25 i dag.

När vi kom hem gjorde vi stallet och släppte ut hungriga och törstiga hästar, gav dem hö och vatten samt snyggade i ordning bland våra saker, sen blev det födelsedags firande med presenter och swartsvaldtårta. Mums!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: