Emelie Johansson

Följ drömmen, gå mot strömmen!

GHS 2011

Kategori: Tävling

För första gången på flera år har jag och mamma unnat oss att köpa biljetter till Göteborg Horse Show. Vi brukade alltid gå en heldag när jag var yngre, men sen dess har ekonomin i familjen ändrats och bytts ut mot en aningen hälsosam snålhet. Jag och mamma brukar alltid gå på mässan och handla upp våra pengar, men i år tänkte vi att vi skulle se lite show också.
Vi har köpt biljetter till lördag kväll som ser ut som följer: 
Kväll 17:00–ca 23:00
17:00

GÖTEBORG TROPHY – INTERNATIONELL HOPPNING 1,55 M

Traditionell storklass på Göteborg Horse Show. I hård konkurrens och med höga prispengar gör ryttare och hästar sitt yttersta. Syntolkas. Läs mer

20:00

REEM ACRA FEI WORLD CUP™ DRESSAGE GRAND PRIX KÜR

Världseliten i dressyr gör upp om de viktiga poängen i FEI World Cup™, Kür-programmen avlöser varandra hela kvällen. Syntolkas. Läs mer

Det skall bli jätte roligt att se på speciellt küren. Jag vet jag är knäpp, alla andra gillar att kolla på hoppningen så mycket men att se ett ekipage dansa fram med sån lätthet. Det slår allt! Hoppning gör mig bara irriterad då många ryttare sitter illa, rider med grova hjälper och använder trängande tygeltag. Inte för att jag hade klarat av det de gör, men de gör sånna grova stilmissar så man blir föga inponerad. Det skall se snyggt ut också!
Följande dressyrryttare kommer till start på Göteborg Horse Show, men jag vet inte vilka som startar i küren. Men det brukar vanligtvis vara grädden på moset som gör det.
BEL Belgium
JORISSEN, Philippe LE BEAU
SPAHN, Marc Peter Fryso huys cas
DEN Denmark
HANSEN, Sune Blue Hors Romanov
HELGSTRAND, Andreas Polka Hit Nexen
SAYN-WITTGENSTEIN, Nathalie zu Digby
GER Germany
LANGEHANENBERG, Helen Damon Hill NRWResponsible OLD
WERTH, Isabell Warum Nicht FRH
NED Netherlands
CORNELISSEN, Adelinde Jerich Parzival
LAARAKKERS, Christa Divoza Horseworld Ovation
SCHREVEN, Jenny Krawall
NOR Norway
JEBSEN, Lillann Pro - Set
RASMUSSEN, Cathrine Orlando III
SWE Sweden
FÄLTH, Pia Efendi
HAID BONDERGAARD, Charlotte Lydianus
HAKANSON, Ulla Richelle 2
KITTEL, Patrik Watermill Scandic H.B.C
MATHISEN, Rose Bocelli 1044
SANDGAARD, Per Lomumba Havdal
USA United States of America
HADDAD, Catherine Winyamaro

Kommentarer

  • Madde säger:

    Jag ska också dit på lördagen. Fast vi ska gå på dagföreställningen. Fast det är mässan man längtar mest efter. Det andra brukar mest va samma sak varje år ;)

    2011-02-22 | 07:55:25
    Bloggadress: http://madduskan.blogg.se/
  • Emma Elfstrand - hästblogg säger:

    haha du är la för rolig emelie, de borde gå en stilkurs med dig ;)

    2011-02-22 | 09:36:26
    Bloggadress: http://catago.blogg.se/

Kommentera inlägget här: