Emelie Johansson

Följ drömmen, gå mot strömmen!

Fredagsmys

Kategori: Träning

Nu äntligen är det fredagsmys för min del. Även denna dagen har spenderats med näsan i datorn, denna gången med plattformsskrivande för skolan. Vilket förklarar att dagens inlägg inte blir så långrandigt. Jag är trött på att skriva på datorn. Det är inte det att jag inte har massor att dela med mig av, jag bara avskyr datorn just nu.

I går dressyrtränade jag Bono för Carina Sjögren, Ohly kan inte ha Bonos sadel den glider fram och Bono kan inte ha Ohlys sadel då den klämmer precis bakom hans bogblad. Crap! Frågan är vad jag skall rida i för Monica på söndag men jag får rådfråga Carina innan. Jag red barbacka på Bono och det gick kalasbra. Vi tränade skänkelvikningar på lång diagonal och undan högerskänkeln fungerar super. I andra varvet har båda två svårare så då går det inte riktigt lika bra. Vi red lägningar och galopp på en 8a där halva 8an reds i förvänd galopp och även detta gick superbra. Tränade även galopp -> halt vilket också fungerade ganska så bra. I dag är han dyr! En klubbkompis lånade hem min dressyrsadel och skall prova den på sin häst. Jag håller nu tummarna på att den skall passa, men jag har mina föraningar på att den  antagligen är för vid.

I kväll skall jag till en kompis som kommit hem från London där hon bott sen studenten och fira att hon fyller år, i morgon skall jag jobba i stallet på ridskolan och sen skall jag åka till Göteborg för att gå på mässan och Göteborgs Horse show.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: