Emelie Johansson

Följ drömmen, gå mot strömmen!

Dumma djur <3

Kategori: Allmänt

Någon som har ett bra tipps på vad man gör när hästarna slaktar varandras täcken i hagen? Jag har nog provat det mesta. Jag har använt en green guard vilket bara resulterade i att Bono var så förvirrad så han inte viste hur han skulle äta. Jag har provat anti-bit spray som  fungerade de första 2 dagarna tills hästarna vande sig vid smaken. Just nu har jag en bit-flärp som  är fäst under grimman och ser ut som en gigantiask underläpp. Den fungerar bra, enda påroblemet är att den inte håller. Den är kasserad innom några veckor.

Samtidigt har jag tre uttråkade hästar i hagen som är rakade och måste ha täcken på sig. De leker något vansinnigt, tittade ut genom förstret hemma hos mor och far i dag och då stod 2 av 3 hästar på bakbenen och busade. Nötter...

Kommentarer

  • AnKi säger:

    Fri tillgång på mat brukar ju rekommenderas, men det antar jag att det går bort? Min kan definitivt inte sysselsättas med hö hela dagarna. Halm däremot är en bra grej =) Annat man kan prova är ju typ bollar av olika slag? (A la Stuart and his ball till exempel ;) )

    2011-02-02 | 20:13:22
    Bloggadress: http://vilsenpannkaka.blogspot.com
  • AnKi säger:

    SV: Ah, så kan de också göra ja. Men då har jag nog bara bollar kvar som förslag. Alternativt någon annan aktivitetsgrej, men känns som att de små typ "godistunnorna" som det ramlar godis ur bara kommer göra att godisbitarna försvinner i snön/leran.

    2011-02-02 | 21:00:10
    Bloggadress: http://vilsenpannkaka.blogspot.com

Kommentera inlägget här: